Wenen & more - Reisverslag uit Pécs, Hongarije van Stijn Blom - WaarBenJij.nu Wenen & more - Reisverslag uit Pécs, Hongarije van Stijn Blom - WaarBenJij.nu

Wenen & more

Door: Stijn

Blijf op de hoogte en volg Stijn

04 December 2007 | Hongarije, Pécs

Na mijn gasten weer vaarwel te hebben gezegd (voor eventjes), en het Wenen-tripje met Kirsten ook weer goed is afgesloten (wel met hindernissen) , wordt het toch wel weer tijd voor een van de allerlaatste Hongarije-logs. Vol met avonturen, beslommeringen, en meer leuks :D dus lieve lezertjes, veel plezier allemaal maar weer.

Wenen is onze eerste halte. Hier werd de verjaardagsvrijdag van Kirsten, en het daaropvolgende weekend, doorgebracht. Na tegenslag met kleine vertragingen, en de daardoor al aan een ander verhuurde hotelkamer, kon na een zoektocht toch een hotelkamer worden betreden. Met letterlijk een douche "in" de kamer, maar dat terzijde. Wenen was in zijn algemeenheid een aangename verrassing. Met héél veel statige gebouwen, enorme kastelen, enigzins overdreven gemeentehuizen, en bovenal erg sfeervolle kerstmarkten. Beetje jammer dat er geen sneeuw lag om het geheel te complementeren, maar ook zonder deed de Gluhwein goed zijn werk, en was het 's avonds met alle lichtjes een erg gezellige boel. Ik denk dat de foto's het geheel wel redelijk beschrijven. Het enige wat hierin niet naar voren komt is de terugreis, die dubbel leed met zich mee bracht. Ten eerste een gecancelde vlucht naar Brussel waardoor een meisje 6 uur moederziel alleen op het vliegveld door moest brengen, en daarnaast een plotseling eerder gaande trein van budapest naar Pecs, waardoor een jongen moederziel alleen plots op Budapest keleti palyaudvar stond, zonder verbinding naar "huis". Dat laatste werd gelukkig opgelost door mijn vrienden van de intensive language course, waardoor niet de nacht tussen de zwervers doorgebracht hoefde te worden.

Na dit avontuur was weer tijd om te bikkelen voor school. Of nouja...bikkelen, dat valt ook wel weer mee. Er wordt wat van me verwacht, laten we het daarop houden. Dit was echter van korte duur, aangezien vrijdag de gastheer in me weer naar boven gehaald diende te worden. Wel voor erg hoogstaande gasten, namelijk paps en mams, dus ik deed het met plezier :D Alle bekende plekken zijn de revue weer gepasseerd, zowel in Pécs als in Budapest. inclusief mooi weer, dus het kon niet op. Ook hier zijn de kerstmarkten in volle glorie opgezet. Iets minder sfeervol dan in Wenen, maar wel erg leuk om er rond te banjeren.

Nu ook dat weer voorbij is, zijn er nog maar enkele dagen over. Zeker als je bedenkt dat volgende week de laatste lesweek is, en de week erna de tentamens een einde aan de hele belevenis gaan maken, is het allemaal wel erg kort dag. Tijd dus voor een afscheidsfeestje hier, een avondje met de bonte schare vrienden daar, en tussendoor ook Pécs een laatste groet brengen. Hoe dat allemaal is gegaan horen jullie over een week of anderhalf nog wel via een echt allerlaatste log, en uiteraard ook allemaal daarna als het weer face-to-face kan.

• 04 December 2007 - 10:42

Oma Blom:

ja stijn, de laatste loodjes!!!!ik heb alweer genoten van je mooie foto,s. heb je ook nog foto,s gemaakt met pap en mam? dat buitenhuisje is ook een leuk optrekje!!!wat een pech met de reis en hotel. in ieder geval hoefden jullie niet onder de brug te slapen[ nu erg koud hoor] veel liefs,oma

• 08 December 2007 - 12:05

Andra:

Stijn,
    ik heb genoten van je verhalen en je foto's.We hebben je zo goed kunnen volgen op afstand.
    Het zal terug in Nederland, wel weer wennen zijn voor je.
    We vinden het gezellig dat je 2de kerstdag samen met kirsten erbij wilt zijn.
    Tot dan.
    goetjes