Een nieuw verhaaltje - Reisverslag uit Pécs, Hongarije van Stijn Blom - WaarBenJij.nu Een nieuw verhaaltje - Reisverslag uit Pécs, Hongarije van Stijn Blom - WaarBenJij.nu

Een nieuw verhaaltje

Door: Stijn

Blijf op de hoogte en volg Stijn

26 Oktober 2007 | Hongarije, Pécs

Na herhaalde verzoeken om toch weer eens wat van me te laten horen bij deze een volledig vernieuwde update. Slechts één kerk dit keer. Verder zullen school, weekendbesteding, plannen, en de perfecte week de revue passeren. Maar laat ik beginnen met het slechte nieuws, het weer hier is bagger. Nadat ik een dag of tien geleden nog bij twintig graden in het zonnetje met een biertje heb zitten chillen, vond meneer de weermaker het blijkbaar wel welletjes, en heeft ie de kraan opengezet. Aangezien die een tijdje buiten dienst is geweest, meer dan tien dagen regen in de afgelopen drie maanden kan ik me niet herinneren, was dat op zich ook wel nodig. Maar toch, het komt natuurlijk nooit gelegen. Na wat aanpassingsproblemen, verstopte en weer teruggevonden hoofden, extra dekens, en het vinden van de verwarmingsdraaiknop, is het inmiddels al wel weer een beetje gewend. Laat nu dan ook maar de sneeuw komen. Winters schijnen hier koud te zijn. Met wat witte vlokjes moet dat geloof ik wel prachtige plaatjes opleveren. Waar ik jullie dan uiteraard weer mee ga verblijden.

Qua reisactiviteiten is het de afgelopen weken enigszins stil geweest. “Slechts” twee keer twee dagen Budapest. Dit onder meer vanwege school, daar moet blijkbaar ook af en toe wat aan gedaan worden. Niet dat het heel veel voorstelt, maar toch, praktijkonderzoekjes in de Arkad, het lokale winkelcentrum, zijn erg tijdsintensief...Voor de komende weken staat echter wel een intensief reisschema op het programma. Komende donderdag een vierdaagse trip naar Kroatie, waarbij Zagreb en Split aangedaan gaan worden. Twee nachttreinen en twee hotels verder staat dan een weekendtripje naar het oosten van Hongarije op het programma, oftewel de steden Szeged en Debrecen, en het kleine plaatsje op de Puszta (laagvlakte van Hongarije) Hortobágy. Vervolgens is het Balatonmeer weer aan de beurt, wat in de winter mooie plaatjes oplevert. Wenen neemt dan eind November een erg speciaal plekje in. Daarna komen pap en mam een kijkje nemen, waarbij mijn reisleiderkwaliteiten weer prima van pas komen, dan is er nog een tripje naar Budapest gepland om van die stad een gepast afscheid te nemen, en een "leerweekendje" en dan... is het alweer voorbij. 8 weekenden nog, die dus prima besteed gaan worden.

De herfstvakantie was heerlijk. Uiteraard werd deze doorgebracht met Kirsten. Twee dagen Budapest, vijf in Pecs. Op zich zeggen de foto's genoeg. Heerlijk genoten van de gastvrijheid in Budapest, het thermaalbad daar, wat een absolute aanrader is voor eenieder, en de plaatjes die de stad oplevert. In Pecs alles wat het weer toeliet bekeken. Nieuwe eettentjes ontdekt, koffiehuizen, en ga zo maar door. Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal veel te snel weer voorbij. En gaat het normale leven weer beginnen. Waarbij je dus verwelkomt wordt met een ochtendje stroomuitval in de dormitory, een wasmachine die de komende maand alweer volgeboekt lijkt, en een keuken waar je niet dood in wil worden gevonden. En toch...het voelt wel weer als thuis.

Iedereen weer heel veel sterkte/succes met het heroppakken van de studie, werk, etc. En laat die reacties maar weer komen, vind ik hartstikke leuk :D

  • 26 Oktober 2007 - 15:03

    Ellen En Ad:

    Ha Stijn,
    Het blijft leuk om je verhaal te lezen. Zo zijn wij er ook een beetje bij.
    Je ethousiasme is geweldig. Een echte reisreclame voor Hongarije en volgens mij haal je zo alles aan ervaring die je daar kunt opdoen er uit.
    Blijf zonnig ook met regen, sneeuw, kou, wind...........
    Groetjes,
    Ad en Ellen

  • 26 Oktober 2007 - 15:31

    Kim:

    Meneer de penningmeester, de fotoos zagen er gezellig uit met je meisje hoor... Wat een leuk stel ;-) Geniet er nog van daar! Kuss van mevrouw de notulist :D

  • 26 Oktober 2007 - 18:09

    Tilly:

    Hey Stijn, ziet er mooi uit, die twee mensen daar op het Keleti Palyaudvar! Zeker als het koud is, maar was dat nu van het ijs(je) of van het weer? En ook de andere foto's geven weer een prima plaatje van wat je allemaal ziet daar! De dormitory en de keuken bespaar je ons? Lijkt me overigens een goed idee...Hou je goed, liefs...

  • 27 Oktober 2007 - 13:03

    Oma Blom:

    wat zijn dat weer prachtige foto's. boeda-pest is toch echt een wereldstad. en wat sta je er leuk op met kirsten ja ja jochie, geniet maar. het zal je tegenvallen als je weer thuis bent.split is ook heel prachtig, heb daar nog goede herinneringen aan. ga nog even nagenieten van je foto's, liefs oma

  • 27 Oktober 2007 - 16:54

    Je Chicky :D:

    Hey lieverd!!!
    Het is zo grappig om nu je verhalen te kunnen lezen en je foto's te kunnen bekijken met het idee dat we daar ook samen zijn geweest en samen ook hebben meegemaakt. Niet alles natuurlijk, want je moet ook lekker wat avonturen nog zelf gaan beleven, maar ik verheug me in ieder geval alweer op het uitstapje naar Wenen! Ik vond het een superweek en ik ben blij dat dat ook aan de foto's te zien is :D! Wat zijn we toch leuk samen :p! Ik spreek je snel weer!!!

    Hele dikke kus!

  • 29 Oktober 2007 - 07:45

    Kitty:

    Hoi Stijn,
    Gelukkig weer een vervolg, wat heb je een leuke vriendin, vanzelf dat je druk bent geweest om samen alles te bekijken.
    Ik verheug me alweer op de volgende aflevering.
    Fijne tijd,
    Kitty

  • 31 Oktober 2007 - 14:58

    Andra:

    hoi Stijn
    Kom jij nog wel terug? Zo ja, hoe lang? Volgens mij heb je nu goed de smaak te pakken van het reizen. En....er zijn nog zoveel mooie plekken!
    Stijn, geniet ervan.
    groetjes,

  • 05 November 2007 - 18:24

    Jules:

    Hee Stijn,
    alweer een tijdje geleden dat ik gekeken heb, leuk om al je verhalen even bij te lezen! Leuke foto's ook! Op je vaders verjaardag was het erg gezellig, jammer dat je er niet bij kon zijn, maar zo te zien geniet jij ook wel. Heel veel plezier nog.
    Gr
    Jules

  • 09 November 2007 - 12:01

    Maxwell:

    Stijn, een troost, het is hier ook pauperweer. Als het zo blijft regenen dan zit ik denk voor altijd opgesloten in de bieb van de uvt, waar ik voor de verandering zelfs op een vrijdag zit.. Maar goed, hopelijk komt er na regen weer zonneschijn hier en geen sneeuw zoals jij hoopt :p We faxen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Pécs

Mijn eerste reis

Half jaar studie in Pecs, Hongarije

Recente Reisverslagen:

19 December 2007

De laatste...

04 December 2007

Wenen & more

17 November 2007

Terugkijken??

26 Oktober 2007

Een nieuw verhaaltje

30 September 2007

Kerken-update
Stijn

Half jaar studie in Pecs, Hongarije

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 21137

Voorgaande reizen:

28 Juli 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: