Week 4 - Reisverslag uit Pécs, Hongarije van Stijn Blom - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Pécs, Hongarije van Stijn Blom - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Stijn

Blijf op de hoogte en volg Stijn

20 Augustus 2007 | Hongarije, Pécs

Drie weken alweer. Nog maar drie daagjes les, vrijdag de exams om te kijken hoeveel we opgestoken hebben van de afgelopen weken, en daarna een week heerlijk geen enkele verplichting. Ik moet zeggen dat ik daar nu wel naar uitkijk. Zeker ook omdat ik, na de lessen vaak best moe was van de dag, en dus ook niet zoveel heb kunnen doen als dat ik had willen doen. Na komende week dus maar een beetje beginnen om dat goed te maken. Ik ben ook erg benieuwd hoe de nieuwe locatie er van binnen uit gaat zien. Van buiten lijkt het wel een geschikte plaats. Heb er helaas nog geen foto's van omdat mijn batterijen het steeds begeven als ik in de buurt ben. Heb wel foto's van een boel andere dingen. Zoals het uitzicht dat je over Pécs en de omgeving hebt als je de "tv-torony" beklimt (200m hoge heuvel/berg en dan dus 75m hoge tv-toren), erg goed om te zien, zeker ook omdat je aan de andere kant de wijdsheid van de heuvels en het bos kon zien, dat moet ik absoluut binnenkort maar gaan verkennen.
Ook zaterdag op het Balatonmeer was een leuk uitstapje. Dit meer wat bij veel Nederlanders bekend is is echt supertoeristisch, wat nou toevallig niet helemaal mijn ding is, maar een dagje daar in de zon liggen was wel oké. Ook het landhuis dat we 's ochtends bezochten, inclusief rondleider van in de 60 met standaardgrapjes die eigenlijk wel heel grappig waren (waarom poetsen schotten nooit hun schoenen? Met die kilt is de weerspiegeling niet zo chill).
Verder heb ik het universiteitsterrein wat verkent, maar denk ik dat er meer verspreid over de stad nog meer gebouwen staan, want het campusterrein zelf was voornamelijk park, inclusief speeltuintje en glijbaan... Pécs staat trouwens ook in het Guinness Book of Records, omdat ze de grootste "ghost-flat" ter wereld . Check de foto's maar. Dit gebouw werd in 2000 ofzo als onveilig verklaard, en nu zijn ze, naar het schijnt, weer aan het kijken of het toch veilig genoeg is om in te wonen. Beetje vaag ook, dat gebouw, is zeg maar een ietsje kleinere variant van Westpoint (voor de kenners), maar ook het enige zo grote gebouw in de wijde omgeving.
Ik vind het leven met andere buitenlandse studenten samen in hetzelfde gebouw wel steeds geschikter worden. 's Avonds barbequen, gewoon even met een paar man de stad in, of op het balkon een biertje drinken, het gaat allemaal geheel vrijblijvend en het is eigenlijk altijd gezellig. Prima sfeertje zo, hoop dan ook dat dat op de nieuwe locatie net zo zal zijn, maar daar ga ik wel van uit.

  • 20 Augustus 2007 - 11:49

    Ronald:

    We hebben nu al zin om het allemaal 'n keer te komen bezichtigen. Zeker met jou als reisleider. Mooie natuur en mooie gebouwen. Toch wel fijn als je de taal 'n beetje kent en hier allerlei grapjes in kunt lezen. Hou je goed!

  • 20 Augustus 2007 - 23:50

    Freek:

    gaat nog steeds allemaal prima, of niet steene? Veel groen daar in de omgeving zeg! Met vertaal voor ons eens even wat er nou bij dat hart geschreven is?! Die ghostflat is blijkbaar bijna net zo groot als westpoint, maar waarschijnlijk niet zo luxueus ;) Het ga je goed!

  • 21 Augustus 2007 - 13:57

    Oma Blom:

    hoi stijn,ik heb genoten van je verhaal en de foto,s. vooral die mooie gebouwen en die bibliotheek. het mooiste vond ik dat glijbaantje op de campus....geniet verder, liefs, oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Pécs

Mijn eerste reis

Half jaar studie in Pecs, Hongarije

Recente Reisverslagen:

19 December 2007

De laatste...

04 December 2007

Wenen & more

17 November 2007

Terugkijken??

26 Oktober 2007

Een nieuw verhaaltje

30 September 2007

Kerken-update
Stijn

Half jaar studie in Pecs, Hongarije

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 20351

Voorgaande reizen:

28 Juli 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: